måndag 3 november 2008

full

Inatt har min lilla tös varit lite för snäll. Jag har fått sova för mkt... Varannan, vartredje timme ville hon ha käk. I morse fick hon mat klockan 06.00 och sov sen till 09.00 och var då inte hungrig. Mina tuttar gjorde såååå ont att jag gav henne mat ändå. Kolla in denna bilden för att förstå hur jag kände mig.

Vad gäller Semperdropparna så tycker jag att de var crap....tjejen har kräkts jäteofta sen hon fick dom. Inte kul... Jag trodde först att hon markerade revir genom att kasta upp på alla hennes kläder (och på mina), i sängen och lite här och där. 179 kr kostade dom... och hon på BVC nämde inget om biverkningar. Nu blir det magmassage istället.

Något annat som jag blivit förbryllad över är vad man får äta och inte får äta som ammande. BVC sa att man ska äta som när man var gravid.....men inte linser, bönor, mjölk, majs, tomater, lök, vitlök, starka kryddor....osv....I flera dagar har jag varit knäckt över att i princip inte få äta ngt alls men nu skiter jag i det rådet och äter vad jag vill. Man märker ju om hon blir dålig.

Nu ska jag utmana ödet och ta en dusch.

1 kommentar:

Emma sa...

Haha vilken rolig bild. Inte kul all vara fylld till bredden bara. Vilka jäkla skitdroppar. Men du skriver ju så underbart:)
Jag gick varken föräldra grupp eller något annat läste knappt en bok alltså åt jag vad jag ville. Och man märker väldigt snabbt om det inte är det bästa för barnet. Men tycker ändå mina barn har blivit någolunda normala;) Tro man ska lita mycket på sig själv och prova sig fram (självklart med en viss försiktighet) Har ingen jättebra uppfattning om BVC.

Jag Tror på dig, kramisar till alla 3