lördag 22 november 2008

oj oj oj vad tiden går

Veckorna springer fram... bara en månad kvar till jul. Inga julklappar är inhandlade och förhoppningsvis blir det inte heller så många sådana heller. Jag önskar mig en lugn jul med god mat och gott sällskap. Och en kolikfri bebb. Det har vi ju iofs klarat oss undan nu i en månad, ta i trä.

Förra helgen hade vi finbesök ifrån Smålands djupaste skogar (grimslöv ;) )Det varade i nästan exakt 24 h och det var jättetrevligt.

I vecka träffade vi BVC gruppen för första gången. Sicken blåsning... waste of time...Varför sätta 12 nybildade familjer i ett rum? Jag kan inte varit den enda som hade problem med att koncentrera sig på vad de 3 tanterna hade att säga. Det är säkert jättebra att umgås med andra nyblivna föräldrar men jag känner att jag redan pratar så mkt bebis redan. Jag behöver nog snarare prata om annat.

Bebb är förkyld och vi har beställt en näsfrida. Längtar tills vi får hem den och kan befria lillskiten från täppt näsa. Saltlösning funkar sådär....

1 kommentar:

Emma sa...

Ja du vad tiden går fort:) Är liten förkyld, stackras lilla plodis. Usch då kanske det var vi som smittade, mina barn blev sjuka i veckan nämligen:P
Fick du korten?? Visst var dom fina, har fler, men det tog sådan tid att skicka dom.

Hoppas lite blir frisk snart. Är ledig den 9-12 OM du skulle behöva komma iväg en runda:D

Kram saknar er