torsdag 8 april 2010

Längtan

Äntligen är våren här igen! Det är underbart med 10 grader varmt kl 19.00. Slippa ha mössa på sig. Nu vill jag bara att det ska bli lördag så att jag får unna mig en massa kakor och få umgås med familjen.

Även om det är vår och alla känslor ska spira som aldrig förr så kan jag inte låta bli att längta bort. Igår googlade jag Fårö som förhoppningsvis blir vårt resmål i sommar. Idag la jag sommarplanerna på hyllan och drömde mig bort om att flytta till Gotland permanent. Jag har aldrig varit där men det verkar vara helt underbart. En anledning till att jag sitter och längtar bort är väl för att jag just nu tycker att allt börjar bli vardag. Efter ett tag blir jag rastlös...Jag behöver flytta på mig med jämna mellanrum. Eller så måste det hända saker. Typ flyga luftballong eller tatuera mig (vilket jag tänkt inom en snar framtid) Bara att få möblera om hemma fick mig på toppenhumör. Jag har nog alltid varit sådan. Rastlös.

Nu ska jag se solsidan och Mia skäringer. Hon kommer hit på söndag och då är jag där :)

1 kommentar:

emmalill sa...

ja, visst är det underbart med vår. Jag vill oxå tottoa mig. Ska tattoa 2 mosnater. Vad ska du tattoa? har jag visat det tattoen jag gjorde åt min faster?

kram