tisdag 7 april 2009

vilken natt

21.30 tar vi tempen på Yli. 39,7!!! Hjälp....Ringer 1177 och får höra att hon ska sova svalt, i högläge och att hon ska ammas mycket för att få i sig vätska. Sambon har legat och frusit hela natten eftersom vi öppnat fönstret och Yli har legat som en sugpropp mot mitt bröst. Jag har drömt konstiga drömmar... Typ som att min gamla barndomsgranne herr ingesson söp sig full och såg ut som david hasselhoff. Jag fick dessutom in frasen "Dom ska kännas som ett par fuktiga bröst" någonstans i drömmen, säkert efterssom att ha läst det i DN igår. Om ngn undrar så är jag liiite trött idag. samtidigt är det skönt att ha överlevt den första febern hos bebb. Det är skönt att ha fått det jobbiga överstökat... som t.ex. att ha tagit febern... inte i örat eller munnen.. ni vet var. Hon har även fått tablett... inte i munnen (eller örat)... ni vet var. Hon klarar det galant så förhoppningsvis får hon inga bestående men. Bara sambon he he Vi ringde äligt talat 1177 2 ggr. Den andra gången efter att hon kräkts en massa och det var ju så viktigt med vätska. Båda gångerna fick vi höra vilket fint namn hon har. Ett namn som passar utmärkt till min lilla tjej. Nu sover hon i vagnen ute i vårvädret och fåglarna kvittrar så högt att jag är rädd att de ska väcka henne. Om Gud nu finns... Snälla sänk volymen lite, annars ringer jag störningsjouren.

Inga kommentarer: