söndag 14 juni 2009

milslånga promenader och pigg bebis

Igår jag jag en mil med en arbetskamrat. Helt underbart slut efteråt var jag eftersom hon höll ett grymt tempo. Och jag vill ju inte vara sämre. Men jag märkte att trots att jag gått varje dag en halvmil med barnvagn med 16 kilo extra så var det jobbigt att gå utan vagn.... och idag har jag träningsvärk i min behind.

600 g till har jag blivit av med denna veckan. Men igår åt jag chokladkaka och idag med... och förrgår så nu blir det en tuff vecka. Jag hoppas på bättre väder så att jag kan gå till jobbet.

Lilltjejen är pigg. Måste vara tänder eller nått. Igår sov hon bara vid ett tillfälle på dagen. Annars brukar hon sova typ 5 ggr. Idag samma sak. Och nu somnade hon inte förren kl halv nio. Min egentid gick åt till att försöka få henne till ro. Bröstet tuttar hon på lite, spottar sedan ut det,jag försöker då trycka in nappen men det vägrar hon. Hon får tutta lite till på bröstet, hon spottar ut det men visar direkt igen att hon vill ha det. jag försöker med nappen igen... går inte. Det slutar med att hon helt plötsligt, efter flera timmars fight, bara vänder sig om och somnar. Som att hon visste hela tiden hur hon skulle somna bara att hon tyckte det var så kul att sysselsätta oss.

Nu ska jag soooova.....

1 kommentar:

emmalill sa...

hahaha bestämmd liten dam:) 1000 kr för deras tankar.

Vad duktig du är, go eve go eve.
Skönt med lång promenader.

Har du sett att vi ska ha utställning 25-26 juli. Har ikväll suttit o målat första tavlan till just den:)

Ska bli så kul.

Saknar er, måste boka datum för date snart:9

Kram på er alla