tisdag 16 juni 2009

oops

Jag har blivit kär... i en rosa Hello-Kitty pyjamas. Och jag känner mig hemsk... Jag trodde inte att jag skulle vilja att min dotter skulle ha sockersöta kläder på sig men hon passar så förbenat bra i starka färger. Men om jag köper ett par kakhigröna shorts till henne samtidigt så är väl det hela ok. Igentligen är det ju lika fel att bara klä sin donna i "killiga" färger. Det är ju oxå att klä sitt barn i en könsroll. Och signalerar man inte till sitt barn att man ska klä sig i killfärger för att killar är bättre? Färg spelar ju ingen roll, alla är oavsett kön lika bra och lika mkt värda. Men jag skulle inte klä min dotter i prinsessklänning... för jag tycker inte det är snyggt.




Sen blir jag ursinnig på leksaksbutikerna som absolut måste dela upp allt i blått och rosa.

Inga kommentarer: