onsdag 28 januari 2009

gott bröd

Brödet blev gott :) Så nu har jag ngt att göra om kvällarna efter att plutt somnat.

Idag satte jag in en spiral. Jag var sååå nervös innan för att det skulle göra ont men det kändes knappt. Känns konstigt att kroppen snart kommer att tillhöra mig själv igen efter graviditet och amning. Tyvärr kommer den inte att återlämnas i det skick jag gav bort den men det där ska jag nog fixa till.

När vi var ute på dagens promenad så gick vi mellan ett gym och hem. Hela vägen var fullt med slängda förpackningar av gainomax. Folk är såå puckade. Varför är det bara vissa som måste tänka på miljön och inte andra? Måste jag med mitt hemmabakade ekologiska bröd täcka upp för ngn annan som inte bryr sig? Hade jag varit Gordon Ramsey just nu hade jag hävt ur mig alla de svordommar jag kan, men jag har inte tid just nu.

Ngt annat jag kom på idag var att ordet mens inte finns med i T9 ordlistan. Märks det att det är mest män som jobbar på Ericsson?

1 kommentar:

Emma sa...

Tvivlade inte en sekund på att det skulle bli gott bröd när du bakar. Hemmabakat är bäst:)

hahaha typiskt män att inte ha med oredt mens, men har du kollat menstration eller liknande:P

herre gud, nu känns det som evigheter sen ni var här o man saknar er lika mycket igen:)
Men när allt är klart med operation o så får vi väl planera in en tripp igen.

Imorgon får jag hem Chappe, åhhhh vad jag längtar. Vill bara att denna dag ska gå fort och smärt fritt så det blir fredag kl 14:)

Nähä ha det bäst vännen hälsa plodis och gubben:)
Kram på er