fredag 23 januari 2009

hemma igen

Nu är jag hemma igen från några sköna dagar i småland. Det var jätteskönt att komma iväg och få umgås ett par dagar. Lilltjejen skötte sig exemplariskt och det känns som om vi kommit mkt närmre varandra. Jag och lastbilchafförer tycker dock fortsatt lika illa om varandra. + i kanten var att det blivit 120 väg vissa sträckor.

Nu när året har börjat på riktigt är det vissa saker jag måste ta itu med. Boka kyrka inför dop tex. Och berätta för chefen att jag inte kommer tillbaka i maj. Undrar hur det funkar om man vill jobba bara lite... det hade varit ganska skönt att jobba lite grann innan man kör igång på heltid. Min stackars kropp skulle nog få chocken annars och tungan skulle få träningsverk.

I veckan lärde jag mig ett nytt ord (tack emma :)) Pisse-slyna. Ska helst uttalas med grov småländska för bästa effekt. Om man slår upp ordet i ordboken hittas där en bild på vår BVC-sköterska. Ordet Bitterfitta betyder samma sak....

nej nu ska jag lägga mig och drömma sköna drömmar.

1 kommentar:

Emma sa...

Tack för det trevliga besöket. Det var så härligt att ha er här. Var på jobbet när jag fick ditt sms o där var fullt upp igår så jag glömde svara, förlåt. Men det känns tryggt att du kom hem hel o fin:)

Dina inlägg är aqlltid så roliga, jag sitter alltid o skratta högt så resterande familj undrar vad jag gör:P

kram Emma