torsdag 17 september 2009

love love love

Jag älskar att det äntligen börjar bli mörkt om kvällarna! Det är så mysigt att sitta här i svag belysning och småspana på lägenheterna mitt emot. I förrgår såg vi en kille träna kungfu i köket :) Förra året satt jag avundsjuk och spanade in i en lägenhet där de jämt och ständigt tände ljus och verkade ha det såååå myspysigt att jag blev grönaste grön av avund. Om någon tittar in här vill jag att de ska känna detsamma. Men där är vi inte än... måste några vändor till IKEA först. Och sen ska jag få hem bordet jag köpte med. Ett äpplet-bord i fint skick för 400 riksdaler :) Är sååå glad för det! Något annat jag är glad för är kvällarna med Yli. När vi kommit hem efter semestern så hamnade jag i samma onda bana vad gäller att somna inför natten. J blev sne på mig men jag insåg att något måste ändras. Sedan i tisdags har jag släckt ned lite, stängt av tv.n och satt på skön musik typ Laleh. Sedan har vi bara umgåtts och diggat. Efter någon timme har hon blivit trött och somnat i famnen i soffan. Utan grin och gnäll! Att just få lyssna på musik har fått mig att inse att jag inte vill leva utan musik. Jag älskar musik så varför lyssnar jag inte mer på det? Btw har jag hittat en ny bok jag vill läsa... (j har tröttnat på att jag alltid beställer en massa böcker...) det är boken "Jag skänker dig mina vackraste ord" av Björn Ranelid. Har aldrig läst ngt av han men denna verkar bra. Håller fortfarande på med Mia skäringers bok men attans vad tung den är. Så mycket att tänka på..... jobbigt.

Inga kommentarer: