torsdag 2 juli 2009

hur ska man orka

Vart ska jag hämta min energi från? jag får inte sova om nätterna för det är för varmt både för mig och lilltjejen som vill samsova. På förmiddagarna går min energi åt att få henne att sova. Även om jag promenerar henne tar det ibland 40 minuter av gnäll och skrik. Jag försöker sjunga för henne och prata med henne men det biter bara inte. När hon väl somnat kanske jag får en halvtimmes promenad med "flickan som lekte med elden" i hörlurarna. Den halvtimmen är den enda egentiden jag har. När jag kommer hem är det bara mat som gäller. Att få i tjejen gröt och att få till en GI-lunch innan jobbet. Efter mina 4 timmars arbete kommer jag hem och då ska jag försöka få i mig middag och sen få lilla damen till ro för natten. Det misslyckas nästan alltid. Hon sprattlar och ålar sig runt i sängen till hon helt enkelt tröttnar och bestämmer sig för att ta bröstet (utan att bita, vilket sker titt som tätt nu) Efter att hon somnat vaknar hon minst en gång i timmen och vill att jag ska komma in. Sambon funkar bara ibland. Detta gör att jag inte kan lämna lägenheten om kvällarna. Jag känner mig instängd här. Jag vill också njuta av sommarkvällarna ute i det fria. När jag försöker prata med sambon om detta säger han bara att det är värre för lilltjejen. ja kanske det men hon får tillräckligt med sömn iaf. Och hon kommer inte minnas ett jota av detta när hon är större. Jag får dåligt tålamod av sömnbristen vilket gör att jag inte klarar av fighterna så bra vilket leder till att jag känner mig som en dålig mor. nej nu har jag väl ömkat färdigt. I helgen ska hon flytta in i eget rum. hoppas jag får sova då.

Inga kommentarer: