fredag 8 maj 2009

better safe than sorry

I dagarna var sambon iväg på en säkerhetsutbildning om barn. Han kom hem och var helt förtvivlad över hur osäkert vårat hem är för en bebis som alldeles snart kommer ta sig fram för egen maskin. Nu har vi alltså inhandlat både det ena och det andra i säkerhetsväg. men attans vad dyrt det är med hörnskydd som är diskreta! 4 st för 59 riksdaler. Man vill ju att hemmet ska vara säkert men ändå se ok ut. Något som oroar oss lite är tanken på att vi sen ska befinna oss hos släktingar där det inte alls är barnsäkrat... vad gör man då? Koppel eller kanske hundbur? :)Nej vi får helt enkelt endast besöka de som oxå har barn i samma ålder he he (Pik till alla i vår ålder som vi umgås med om att de ska skaffa barn)

Snart ska jag börja jobba. Suck.... snyft... vart tog tiden vägen? Hon har blivit så stor! Men jag ångrar inte att jag ska gå tillbaka till jobbet så här tidigt (som vissa tycker). Tjejen får nu egentid med sin pappa och de kommer säkert ha det jättemysigt. Det känns så hårt ändå att behöva lämna henne. Att inte få se henne eller lukta på henne på flera timmar. Jag som brukar sakna henne när jag sitter i TV-soffan i rummet bredvid när hon sover. Tiden går fort.....

Den senaste veckan har jag kört hårt med GI-metoden. Jag bestämde mig för att nu jävlar får det vara nog. Och det har gått jättebra! Inga kakor (trots besök hos mor och far), nästan ingen potatis,pasta eller ris. Och havregrynsgröt till frukost istället för mackor med smör. Jag har promenerat minst 30 minuter varje dag + tränat med kettlebells så fort tillfälle getts. Jag har bantat men inte för en sekund varit hungrig eller velat har några kakor. Det som hjälpte mycket var att skriva in mig på www.giviktkoll.se. Det kostar lite men vad gör det när man kan må såhär bra! På söndag får jag kanske ett kvitto (ska vägas) på hur det gått.

1 kommentar:

Emma sa...

oj då.....hm, tycker ni är förståndiga....men tänk ALLA barn som inte hade alla nya moderna skydd...dom överlevde faktiskt dom med;) Vi har inte haft ETT ENDA skydd förutom grind vid trappan.

Vad du är duktig som kör så hårt. Kul att det känns så bra. Det kommer gå på ett kick alltihop.

Vad bra att det känns så ok inför jobbet. Du får snusa extra mycket på henne när du kommer hem sen:)
Ska träffa vernissage människorna idag:) återkommer direkt med datum. Men tyvärr ser det inte ut att bli i Maj:( Men om det är en helg så kanske ni kan komma ändå:)

Ha det gott.
Kram Emma