fredag 29 maj 2009

jobbigt

Hemsk dag igår! Först mordet.... som vände allt uppochner...sen mensvärk+ allergiklåda i ögon,armväck och nacke... jäkla pollen. Och eftersom jag ammar får jag inte äta mina älskade kestin. Maten gick inte heller bra igår. Det kändes som att jag åt på tok för mycket. + att jag syndat söndag,måndag och onsdag. Det sista jag åt igårkväll var omelett på 4 ägg och ett pkt bacon. Meningen var att jag skulle delat detta med sambon men han orkade inte så mkt. jag drack dessutom kaffe för sent så när jag skulle lägga mig dööööötrött så kunde jag bara inte somna. Trots att jag fick extra space i sängen. jag var såååå trött men det gick inte. kl 12 inatt vaknade Yli med 39,7 i feber. Av med kläder,öppna fönster, i med tablett, spraya saltlösning i lill-näsan, sug sug med fridan. Utanför står poliser och pratar. Svårt att somna om. Yli vaknar sen kl 5. 39,9 i feber. JÄTTEBRA! Tabletten hon fick hade ju inte hjälpt. Kl 6 sover hon helt slut. Jag kvider av mensvärk och har inga amningsvänliga tabletter. Nu är kl snart 8 och tjejen sover i sin vagn på balkongen. Febern har efter 2 tabletter gått ner till 38,4 men dagens planer är pajade. Kan någon skicka mig på semester? Sambon sa igår att om jag tog bajsblöjan skulle jag få sovmorgon i morgon. Kommer en timme extra verkligen täcka upp för 7 dagars uppstigning kl 5? nä men jag är glad för det lilla. Nu ska jag ställa in min mamma-dejt.

Inga kommentarer: