torsdag 28 maj 2009

sorg

Det är just nu som att himlen gråter för I och D´s skull. Det finns inte ord för det som hände inatt. 100 m ifrån mitt hem sker något så våldsamt och brutalt att ett liv går till spillo. Ett barn på ett år blir utan mamma och en man utan sin fru och livspartner. Min själ värker när jag tänker på hur en liten flicka kommer att få växa upp utan sin mamma och jag tänker att det kunde varit jag. Min lilla flicka hade kunnat bli utan sin mamma för jag brukar gå där det hände. Helt utan mening och anledning. Från plantering av hallonplantor och örter i vårsolen till död. Ta hand om era liv. Vårda de ömt. Livet är skört och vi kan när som helst förlora nära och kära. Ta hand om era liv, nästa gång kanske det sitter en "avspärrat av polisen"- skylt på eran dörr.

1 kommentar:

emmalill sa...

hmmm...har jag missat något? vem talar vi om, vad har hänt? blir ju så orolig när du skriver så.