söndag 31 augusti 2008

Sunday bloody sunday

V34+ 4


Igår hade jag och min karl en underbar dag tillsammans. Egentligen skulle vi tapetsera om men det bidde inte av så helt plötsligt hade vi en helt fri dag. Vi körde in till stan för att skänka lite prylar till Hjärta till hjärta. Först hade vi inte tänkt gå in där alls för att köpa något men det var tur att vi tänkte om för vi hittade en lampfot i korg från IKEA för endast 105 riksdaler :) Blir perfekt med en stor vit skärm till. På loppisen hade de gömt foten under en gräsligt grön skärm. Rena turen att man bara inte gick förbi den.




Efter loppisen blev det Mc Donalds, handla och hem. Eftersom det var marknad här i byn gick vi dit en sväng för att köpa kokostoppar. Det är det enda som finns att köpa på marknader nuförtiden. Resten är skräp. Väntar hellre på julmarknaden i Vadstena i vinter. Mycket bättre!

Efter att vi kastat i oss kokostoppar tills vi nästan kräktes lagade vi mat. Grillspett med vitlöksås. Såsen är jättelätt och såååååå god!

Receptet är:

Matlagningsyoggi

ca 2 klyftor vitlök (helt efter eget tycke)

Citronpeppar och kött och grillkrydda.

Det går inte att misslyckas med den!

Idag har jag och min karl städat och softat. Jag har lagat mat. Blodpudding.....Jag trodde att jag var rätt bra på att laga mat. För det första så går det inte att skära h"#¤%#%"et i fina tunna skivor.... För det andra så dränkte jag krafset i smör i stekpannan... Och för det tredje så höll jag på att bränna sönder bitarna när smöret väl sugits upp. Kan berott på att jag samtidigt läste Emmas senaste blogginlägg men men, hädanefter är det inte jag som steker blodpuddingen.

Nu ska jag göra hallongrottor. Och sen äta så många jag klarar av :D (Jag kommer få amma tills ungen är 14 för att bli av med alla kalorier sen he he)


Inga kommentarer: