fredag 5 september 2008

Sexy mama

V35+ 2

Äntligen har jag fått tummen ur och köpt mig ett par stödstrumpor på apoteket :) Provade dom igår och de är faktiskt riktigt sköna. Enda kruxet är att de är så svåra att få på sig. Trots yogan så är jag inte sååå vig. I morse traskade jag runt i stödstrumpor, BH och trosor... sexigt va?

En sak som förvånar mig under min graviditet är de som tycker det är konstigt att jag bara kommer att stanna hemma i 7 månader. När folk (kvinnor!) säger det till mig får jag nästan hålla försvarstal. Deras argument är "det är ju så underbart att vara hemma" och "småbarnstiden kommer aldrig igen", men pappan då? Klart han vill vara hemma oxå och njuta av tiden då barnen är små. Jag tycker att det är lite stenåldersvarning att tycka att mannen ska vara den som drar in cashen medan kvinnan är är hemma och sköter om barnet. Självklart finns det de som inte kan ordna det på något annat sätt men när man som jag och min sambo klarar av att dela föräldradagarna på mitten så tycker jag det är värt applåder. Vi kvinnor måste hjälpa till i jämnställdhetsdebatten. Stötta varandra! Sen har ju jag valt en kille som vill vara lika delaktig i barnet/barnen som jag. Som inte bara vill vara pappa 50% utan till 100%.

2 kommentarer:

Emma sa...

Håller med dig 110% Micke var hemma med Nathali från det att hon var 7 månader. Och hade det gått hade han nog velat det med Angelin oxå. Men omständigheterna var inte de samma då.
Och jag ångrar ingenting. Är så glad att jag har en man som VILL vara med sina barn.
Tycker det är oehört ego att tycka man ska ha hela den tiden för sig själv.
Står bakom dig/er i ert beslut till 200 %
Kram Emma

Vikky a.k.a "Morsan" sa...

word!!

Har också fått hålla mina små försvarstal. Skit i det och var stolt och glad att du har en sambo som VILL vara hemma!!